fbpx Strak Facebook Twitter Instagram LinkedIn GitHub Bitbucket

Profiteer van de grootste kaskrakers van het jaar.

De allerstrafste familiefilms komen eraan: Dumbo, Toy Story, Frozen 2, The Lion King,... Zo’n Familieaanbod garandeert een stormloop op de bioscopen in je buurt. Profiteer ervan, en zet tijdens de schoolvakanties deze filmtoppers in om nog meer aandacht op jouw reclameboodschap te vestigen.

Hoe familiefilms in cinema je reclameboodschap versterken.

Als je in de bioscoop samen met je gezin naar zo’n heerlijke familiefilm kijkt, zorgt dat niet alleen voor meer filmplezier, maar ook voor meer aandacht, ook voor je reclamespot. Hoe valt dit bijzonder effect precies te verklaren? Dat legt professor Jelle Demanet, onderzoeker bij Profacts en verbonden aan UGent, je haarfijn uit in zijn dossier ‘Together means attention’.

 

Download nu ons onderzoek

 

In de bioscoop krijgt jouw spot échte aandacht. Tot vier keer meer dan televisie en tot zestig keer meer dan online. Lees hieronder meer over deze straffe cijfers en over de effectieve kracht van bioscoopreclame.

cinema

Cinema

85%

effective views

Televisie

23,1%

effective views

web

Web

1,4%

effective views

In cinema wordt je reclame écht gezien.

Wist je dat online advertenties zo goed als niet bekeken worden? Uit nieuw Belgisch onderzoek blijkt dat een online advertentie gemiddeld maar 1,4% van de tijd echt bekeken wordt. Bij een televisiespot wordt nog geen kwart (23,1%) van de spot echt gezien door de mensen. Een bioscoopspot maakt echt het verschil. 85% van de spot wordt effectief gezien, op het grootste scherm en in de beste kwaliteit.

Cinemareclame, verrassend goedkoop.

Zo’n bioscoopspot, is dat niet duur? Helemaal niet. Voor elke euro die je in cinemareclame stopt, krijg je veel meer aandacht terug. In cinema betaal je 2,60 euro voor de aandacht van 1000 potentiële klanten. Voor diezelfde aandacht met een online ad betaal je maar liefst 24 keer meer!

Benieuwd naar de tarieven van de bioscopen in jouw buurt? Contacteer ons.